Ma – vrij 08:30 – 17:30

Scanner leasen

Gaat u investeren in nieuwe scanners? Met een flexibele en maatwerk financieringsoplossing van ProfLease, realiseert u lagere IT-kosten, een betere informatiebeveiliging en draagt u bij aan de circulaire economie.
Meest gekozen leaseoplossingen voor scanners
Scanner leasen

DaaS IT Now

Bij DaaS IT Now (Device as a Service) nemen wij in samenwerking met onze partners de volledige lifecycle voor u uit handen. Zo kunt u IT eenvoudig verkrijgen, probleemloos gebruiken, veilig en duurzaam afvloeien en efficiënt beheren.

Scanner leasen

Groeifinanciering

Met de groeifinanciering van ProfLease beschikt u gedurende de looptijd van de overeenkomst permanent over budget voor het vernieuwen van apparatuur zonder dat hierbij de maandtermijn verandert.

Scanner leasen

Projectfinanciering

Heeft u een groot investeringsproject welke in fases uitgerold gaat worden? Met een projectfinanciering stellen wij u voor een bepaalde periode een budget ter beschikking waaruit alle aankopen gedaan kunnen worden.

Scanner leasen

Financiering met wisseloptie

Weet u op voorhand wat de hoogte van de investering zal zijn? Dan is onze financiering met wisseloptie de meest geijkte oplossing. Daarnaast heeft u tijdens de overeenkomst altijd de mogelijkheid om apparatuur te vernieuwen.

Scanner leasen

EnquireNow Client Portal (Asset Management)

Bij iedere financieringsovereenkomst krijgt u standaard toegang tot onze EnquireNow Client Portal. Zowel financiële als technische informatie over de apparatuur, alles overzichtelijk in één dashboard.

Waarom een scanner (leasen)?

Heeft u nog steeds veel papieren documenten die u archiveert? Dan zou u kunnen overwegen om dit te digitaliseren. Hierbij kan een scanner leasen een uitkomst zijn. Hier zijn enkele voordelen van het omzetten van uw papieren documenten in digitale bestanden:

1. Het bespaart tijd. Een digitaal archiefsysteem kan uw organisatie tijd besparen en een productievere werkplek creëren, omdat werknemers vrijwel onmiddellijk toegang hebben tot documenten in plaats van ze in laden of mappen de documenten terug moeten zoeken.

2. Het houdt uw documenten veilig. Door documenten elektronisch op te slaan voorkomt u dat gevoelige informatie in verkeerde handen valt. Papieren documenten kunnen gemakkelijk verdwijnen, terwijl digitale documenten worden ondertekend met een gecodeerde digitale handtekening.

3. Het voorkomt fysieke schade aan documenten. Papieren documenten kunnen gemakkelijk verloren gaan bij brand of een natuurramp. Van digitale documenten kan een back-up worden en ze zijn in geval van nood gemakkelijk toegankelijk.

4. U kunt documenten gemakkelijk delen. Als u regelmatig contracten verstuurt of documenten deelt met andere mensen, vereenvoudigt een scanner dit proces. Met digitale documenten kunt u belangrijk papierwerk verzenden en snel ontvangen.

5. Uw team kan samenwerken aan documenten. Door uw documenten online op te slaan, kunt u gemakkelijker met andere mensen samenwerken. Een heel team kan een document op afstand bewerken, en er is geen noodzaak om e-mails heen en weer te sturen.

Welke soorten scanners kan ik leasen?

Er zijn meerdere scanners op de markt te verkrijgen, met ieder weer zijn eigen functie en specialiteit.

  • Flatbed scanner: deze hebben een plat oppervlak om te screenen met een deksel dat moet worden opgetild om het te scannen materiaal te plaatsen.
  • Documentscanners leasen: worden met name gebruikt voor het inscannen van meerdere documenten of zelfs gehele rapporten.
  • Fotoscanner leasen: bieden een veel betere kwaliteit dan andere printers en zijn dan ook bedoeld om foto’s met een zo hoog mogelijke resolutie te digitaliseren.
  • Multifunctional leasen: heeft zowel een printer als scan functie en wordt door de meeste organisaties gebruikt.
  • Barcode scanners leasen: een ander soort scanner dan eerder genoemde scanners. In plaats van documenten en foto’s kunnen hier barcodes mee gescand worden. Deze worden met name gebruikt in de transport en logistiek, maar ook in andere sectoren zoals de retail.

Hoe kies ik de juiste scanners voor mijn organisatie?

Er zijn verschillende zaken waar u rekening mee kunt houden bij het uitkiezen van de juiste scanners voor uw organisatie. Hieronder staan een aantal zaken waarop u de juiste scanners kunt selecteren:
– Scansnelheid
– Papierinvoer
– Formaat document
– De resolutie
– Scanfrequentie

Enkele voordelen van scanners leasen bij ProfLease
Geen hoge investeringskosten vooraf;
ProfLease biedt u mogelijkheden om apparatuur van verschillende merken en/of leveranciers in één contract te bundelen;
Vanwege de restwaarde die ProfLease bij operationele lease op voorhand inneemt, betaalt u onderaan de streep minder dan in het geval van koop;
Bij ProfLease dienen louter de scanners als onderpand. Er worden geen aanvullende zekerheden gevraagd en daarom blijft uw overige bedrijfsinventaris onbezwaard. Daarnaast blijft tevens uw huidige bancaire rekeningcourantfaciliteit ongemoeid;
Tegen een laag maandbedrag beschikt uw organisatie over up-to-date scanners;

Veelgestelde vragen

  • Vanaf welk bedrag kan ik een lease aanvragen?
    Het aanvragen van een lease is mogelijk met een minimum investeringsbedrag van € 10.000 exclusief btw.
  • Moet ik voor iedere bestelling een nieuwe leaseovereenkomst afsluiten?
    Nee, dat is niet nodig. ProfLease ondersteunt een aantal facetten van de ICT-lifecycle, te beginnen met het ondersteunen van de aankoop. Zo kunnen we voor u een faciliteit opzetten. Dit betekent dat wij alle facturen namens u aan de leverancier betalen en deze verzamelen totdat alles is geleverd of de duur van de faciliteit is verstreken.
  • Welke looptijden zijn er mogelijk?
    Dat hangt af van het type en de economische levensduur van de scanner. Gebruikelijke looptijden voor scanners zijn 36 maanden, 48 maanden en 60 maanden.
  • Wordt met operational lease hetzelfde bedoeld als bij auto's?
    Het woord operational lease kan verwarrend zijn. Bij auto’s wordt met het woord “operational” dikwijls bedoeld dat alle services, onderhoud, verzekering, belasting e.d. in maandhuur zijn verwerkt. Bij het leasen van scanners wordt met operational lease huur bedoeld. De wetgever kent twee begrippen huur en huurkoop waarbij huur wordt vertaald door operationele lease en huurkoop – koop op afbetaling – door financial lease. Echter, het is bij ProfLease wel mogelijk om voor u - al dan niet samen met uw leverancier(s) - een volledige As a Service-propositie te verzorgen.
Leo Frijlink
Leo is gespecialiseerd in leaseoplossingen voor scanners. Heeft u vragen? Neem dan gerust contact op.

Welke businessdoelstellingen we samen kunnen bereiken

Hoe werkt leasen bij ProfLease?

Een IT financiering betreft maatwerk. Afhankelijk van uw organisatie, de aard en omvang van de investering werken wij voor u een passend voorstel uit. Bij grote investeringen komen wij graag bij u langs op locatie. Neem gerust contact met ons op of vraag direct uw financiering aan.

1
2
3
4
5

Financiering aanvragen

Heeft u nieuwe equipment op het oog? Vraag voor investeringen vanaf €10.000 (exclusief btw) een financiering aan, dan zorgen wij voor een maatwerk oplossing die uw organisatie als gegoten past.

Ontvang een passend voorstel

Heeft u een financiering aangevraagd? Dan gaan wij direct aan de slag om u een passend voorstel te doen en zullen u hierover informeren. Voor investeringsbedragen tot €250.000 voeren wij direct een financiële toetsing uit op het doorgegeven KvK-nummer.

Laatste gegevens aanleveren

Wilt u over gaan tot de financiering? Dan hebben nog een aantal gegevens nodig voor het opstellen van de huur overeenkomst. Denk aan een geldig ID-bewijs, de UBO's en ondertekenaars binnen uw organisatie.

Bestel de apparatuur

Zoals u gewend bent bestelt u de apparatuur zelf bij de leverancier(s) van uw keuze. Standaard kan tot 20% van het investeringsbedrag aan installatiekosten worden meegefinancierd maar onder zekere voorwaarden kan hier ook van worden afgeweken. Zorg dat de factuur op naam komt te staan van ProfLease.

Aan de slag

Heeft u uw apparatuur volledig en in goede orde ontvangen? Dan betalen wij na uw goedkeuring de leverancier(s) uit en kunt direct aan de slag met uw nieuwe apparatuur.

Waarom ProfLease?

Onafhankelijk

ProfLease is uit principe onafhankelijk. Wij zijn dus niet gebonden aan een merk, leverancier of financiële instelling. Wij zijn van mening dat u zelf de regie moet behouden over wat u bestelt en waar u dat doet. Omdat wij bogen op een ijzersterk netwerk van partners, kunnen wij u hier uiteraard wel bij ondersteunen.

Boutiquekantoor

ProfLease is hét boutiquekantoor van Nederland op het gebied van IT lifecycle management en financieringen. Met toewijding voor ons vak en een uitgesproken betrokkenheid naar onze klanten toe, vertalen wij onze schat aan expertise in een maatwerkoplossing voor de specifieke uitdagingen waar u als organisatie voor wordt geplaatst.

Innovatief

Wij zijn de organisatie die het allemaal net iets anders doet en dat ook uitstraalt. Innovatie gaat over ons: over mensen die weten dat dingen veranderen en die daar weloverwogen, proactief en innovatief op inspelen. Verandering betekent voor ons vooruitgang en het omarmen van de toekomst.

Enkele organisaties die dankbaar gebruik maken van onze expertise:

Bob Brok

Bob Brok, Financieel directeur

Wave International

“Onze franchisenemers willen doen waar ze goed in zijn. Dat is klanten knippen en verwennen.”

Wegens hemelvaart zijn wij op donderdag 18 mei en vrijdag 19 mei gesloten.