Ma – vrij 08:30 – 17:30

Vendor Lease

Realiseer meer omzet en marge met Vendor Lease van ProfLease

Vendor Lease

Waarom Vendor Lease?

Meer verkoop

Maakt het aanschaffen van uw apparatuur laagdrempeliger door het aanbieden van lease.

Betere marges

Bij lease is er minder focus op het investeringsbedrag, wat meer ruimte biedt voor additionele diensten met betere marges.

Grip op apparatuur en cliënten

Met lease kunt u de controle behouden over besluitvorming en toekomstige vervangingen.

Kies voor synergie

De synergie tussen de ProfLease en haar partners is sterk en leidt tot mooie innovaties en verantwoorde groei van organisaties. Lease voegt waarde toe aan de producten die u verkoopt en zorgt voor hogere omzet en marge. Vele leveranciers van zowel digitale apparatuur als productiemachines maken er daarom dankbaar gebruik van. Soms betreft het een grote investering in de complete inrichting van een nieuwe winkel of kantoorruimte, soms betreft het een afzonderlijke aanschaf van een nieuwe machine. U weet welke oplossing het beste aansluit bij de wensen en behoeften van uw cliënt. Daarom zit u achter het stuur en wij ernaast. We gedragen ons als partners en zijn beschikbaar op het moment dat u dat wenst.

De voordelen van Vendor Lease bij ProfLease

Gegarandeerd en snel betaald

Bij projecten wordt de hardware dikwijls in delen geleverd. ProfLease stelt dan uw klant een budget ter beschikking. Telkens als er is een deel is geleverd en gefactureerd betaald ProfLease onmiddellijk u als vendor. Doorgaans wordt u dus sneller betaald dan wanneer de apparatuur wordt aangekocht. Lees hier meer over onze Facility Lease oplossing.

Volledige ontzorging

Onze dienstverlening gaat verder dan het bieden van louter de mogelijkheid tot financiering. Bij veel leasemaatschappijen moet u zelf alles regelen voor het afhandelen van de lease. Denk hierbij aan het opvragen van jaarcijfers, de UBO, het verzamelen van ID-kaarten/ paspoorten en zorgen dat het contract volledig wordt ondertekend. Bij ProfLease nemen we dit volledig voor u uit handen en wordt de lease op een professionele wijze afgehandeld zoals u dat van een leasemaatschappij mag verwachten. Zodoende kunt u zich op uw verkoopactiviteiten blijven richten terwijl wij voor een vloeiende afhandeling van de lease zorgen.

Partnership

Met Vendor Lease van ProfLease kiest u voor partnership. Dat betekent dat u zelf regie voert over het verkoopproces zoals onderhandelingen over prijs, levering en overige commerciële voorwaarden. Daarentegen staan wij wel tot uw beschikking om samen of namens u de cliënt persoonlijk te bezoeken om een maatwerk leaseoplossing uit te werken.

Uw partner voor As a Service / Full Operational Lease

In de hedendaagse zakelijke wereld zoeken klanten steeds vaker naar een allesomvattend model voor het beheer van hun apparatuur; ze willen ontzorgd worden. Of het nu gaat om digitale middelen zoals werkplekken, telefonie en audiovisuele apparatuur, of om machines voor de industrie, bouw en logistiek.

Voor resellers van digitale apparatuur kunnen we invulling geven aan uw eigen As a Service oplossing en vullen dan voor u de ontbrekende schakels in. Daarnaast bieden wij ook de unieke mogelijkheid om aan te sluiten bij onze fabrikant onafhankelijke oplossing DaaS IT Now. Binnen ons concept kunt u de hardware leveren, maar gebruik maken van aanvullende diensten die cliënten verwachten bij het aangaan van een As a Service oplossing.

Voor Equipment zoals productiemachines, heftrucks, landbouwmachines en bouwmachines gaan we graag met u in gesprek om een maatwerk vendor lease programma op te zetten zodat we uw cliënten volledig kunnen ontzorgen.

Hoe werkt Vendor Lease bij ProfLease?

Als boutique leasemaatschappij horen we graag wat uw ambities en uitdagingen zijn. Met onze expertise, kennis en ervaring zullen we een maatwerk Vendor Lease programma voor u opzetten, zodat we gezamenlijk uw gewenste doelstellingen kunnen bereiken. Download de Vendor Lease brochure om te zien hoe het proces in zijn werk gaat.

Vendor Lease Brochure

Enkele leveranciers die dankbaar gebruik maken van onze expertise

Veelgestelde vragen

We spreken over Vendor Lease wanneer er een lease tot stand komt met tussenkomst van een derde partij, zoals bijvoorbeeld de reseller van de equipment. Het is dan ook gebruikelijk dat de eindgebruiker vraagt naar de financieringsmogelijkheden bij een leverancier, als al niet een concept wordt voorgesteld voor een vast bedrag per maand.

Het aanvragen van een lease is mogelijk vanaf een totaal investeringsbedrag van minimaal € 10.000 exclusief btw.

Dat hangt bijvoorbeeld af van het type apparatuur waarin u wilt investeren en uw huidige financiële positie. Gebruikelijke looptijden voor digitale apparatuur zijn 24 maanden, 30 maanden, 36 maanden, 48 maanden en 60 maanden. Voor productiemachines zijn 36 maanden, 48 maanden, 60 maanden en 72 maanden gebruikelijke looptijden. Bij uitzondering is een looptijd van 84 maanden ook mogelijk.

Tussentijds aflossen is niet mogelijk. De cliënt kan tussentijds wel afkopen. ProfLease maakt dan voor uw cliënt een afkoopvoorstel waarbij de resterende termijnen in één keer worden afgekocht.

Het woord operationele lease is verwarrend. Bij auto’s wordt met het woord “operationele” dikwijls bedoeld dat alle services, onderhoud, verzekering, belasting e.d. in maandhuur zit verwerkt. Bij het leasen van bedrijfsmatige onroerende goederen wordt met operationele lease huur bedoeld. De wetgever kent twee begrippen huur en huurkoop waarbij huur wordt vertaald door operationele lease en huurkoop – koop op afbetaling – door financial lease.

Nee, dat is niet nodig. ProfLease ondersteunt een aantal facetten van de product lifecycle. Te beginnen met het ondersteunen van de aankoop. We stellen samen met u een aankoopbudget op. De leverancier stuurt de rekeningen naar ProfLease nadat zaken goed zijn geïnstalleerd geeft u ProfLease toestemming te betalen. Als het budget is uitgegeven start de leaseovereenkomst. Alles transparant want de condities voor de leaseovereenkomst worden al bij het beschikbaar stellen van het budget met elkaar vastgelegd. Na iedere levering door de leverancier worden de objecten inclusief serienummer geregistreerd in EnquireNow. U kunt zelf gegevens toevoegen zoals wie het apparaat gebruikt, waar het zich bevindt en andere dergelijke zaken. Heeft u een eigen Asset Management Systeem dan kunnen de objecten gedownload worden.

  • Controleer voor levering bij ProfLease of er een door de klant en ProfLease getekende leaseovereenkomst aanwezig is. Alleen dan kan ProfLease de aankoopfactuur in behandeling nemen;
  • De factuur dient op naam van ProfLease te staan met vermelding van de uiteindelijk klant;
  • Op de factuur dient een duidelijke objectomschrijving en prijsspecificatie vermeld te staan met daarbij vermelding van de bijbehorende serienummers;
  • U heeft de mogelijkheid om de facturen per e-mail te versturen naar: facturen@proflease.nl;
  • ProfLease zal de betaling van de factuur verrichten nadat het acceptatieformulier voor akkoord door de klant is getekend en ontvangen. Het acceptatieformulier zal door ProfLease worden opgesteld;
  • Na betaling door ProfLease dient het eigendom van de apparatuur op ProfLease over te gaan.

Hoe kunnen we u verder helpen?

Laat u adviseren door onze expert

Meer weten over de mogelijkheden van Vendor Lease? Neem dan gerust contact op met onze lease-expert.

Direct aanmelden voor Vendor Lease

Wilt u de mogelijkheden van Vendor Lease voor uw organisatie ontdekken? Meldt u dan via onderstaande button, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Wegens hemelvaart zijn wij op donderdag 18 mei en vrijdag 19 mei gesloten.